15 de dez. de 2013

El nuesu padremuñu inmaterial

Hastasagora paez que'l Padremuñu de Cultura Inmaterial Asturianu yera dalgo nun sólo inexistente, sinon un incordiu, sobre too pa les élites llariegues, que como un corifeu d'un teatru romanu dirixen la opinión del d'abaxo, y asina queda'l "home ho, ¿eso pa qué, ho?".

Y tovía ta na retina la propuesta pal reconocimientu inmaterial del Gallego-portugués, aquella qu'incluía al gallego-asturianu y que, dende Asturies, fíxerase tolo posible por baltar.

Pero nesta Historia de puesta en valor al resto de la cultura inmaterial hai dende instituciones como'l Muséu del Pueblu d'Asturies, y la rede de museos etnográficos d'Asturies, como'l trabayu de tola xente que foi pelos pueblos recoyendo tol saber popular; los músicos, escritores, estudiosos, etnógrafos, profesores, aficionaos, llingüístas...

Mención había que facer tamién al éxitu del programa d'Ambás na TPA, que foi un trabayu mui bono porque espeyaba'l llabor d'un etnógrafu (bono, nesti casu un músicu) que brindaba tol procesu dende que fala col paisanu hasta que la pieza se reellabora, y qu'a la xente-y prestó pola vida.

Polo qu'agora n'Asturies tenemos trés bienes esperando pal so reconocimientu: La Misa de Gaita, la Toná, Asturianada o Canción Asturiana y la Cultura de la Sidra.

Teo que dicir que soi un poco partícipe de les trés, y por ello toi contentu.

Creo que ye mui bonu pa la nuesa cultura, porque chisca a todo: Ye bono por exemplu pal Idioma, porque dientro de la cultura sidrera o de l'Asturianada hai bien de lletras o términos n'asturianu, que van tener un reconocimientu, como llingua independiente, que lo merez. Eso, amás del so valir económicu: pa la producción de la sidra o pal mundu l'espectáculu y puramente musical.

Polo que yá yera hora que nos (se) decataramos (-án) del valir d'esi patrimoniu, los intanxibles, el valor añedíu, que tanto se fala nestos tiempos últimos.


Con estas noticias tamos de norabona, y esperemos que-y vala a tola Humanidá; dende Asturies al Mundu.

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