16 de dez. de 2013

Rústicos n'Asturolandia, lo Vintage ta de vuelta

Esta entrada quiero dedica-yla a toa esa xente asturianista que ta porque FAC sía'l partíu qu'encardine la defensa de la llingua asturiana



¿Y nun saben por qué Álvarez-Cascos se fizo non-del-bable-pero-casi? Ah, pues yo sí lo sé.

Ello foi que cola Crisis, en Madril lo último ye salir quexase [n'español dicen "indignarse"], y claro, la muyer del Dóbermann, como ye un poco pijippie aprovechó'l tirón d'Asturies:

- Ta llonxe del Llugarón.
- Hai tradición obrerista y reivindicativa.
- Tien una llingua propia y una cultura.
- Tenemos identidá, somos un poco como catalanes, pero caemos bien.
- Tien verde pa que se pasé la so gocha vietnamita..

Polo que toi seguro que foi ella la que convenció al Dobermann pa que tornara camín d'esti país del Sur, pero del Norte, que ye siempre una cosa chocantona pa la xente bien de la gran ciudá.

"Oye, Paco, ¿y por qué con la crisis no volvemos para Asturias a plantar nabos? Pìtita tiene una casa en Sardéu, y la temporada de Opera en Oviedo dicen que está chula. Además está Doctor Mateo, y Sones y el programa de Camilo, que yo soy mucho de montaña".

Y asina foi que convenció al so home.

Y claro, entainaron camín de L.lubarca que ye ú tien la familia'l Dóbermann. Paez que lo toi sintiendo...

"El bichu esi, pero él ¿qu'íyía? Mao, se nun yía ¡un gochu! ¡Mirái p'al.lá, se nun ta curiando un gorín!". (La primer vecina cola que fala la muyer).




Claro, vais dicir "esto tas inventandolo tu too". Pero non ho. ¿Si non como se puede esplicar esto?

Ai, non perdonái, enquivoqueme. Quixe poner esto otro.


Pero ye verdá. A min fascíname'l Rexonalismu-Ranciu-Españolista-de-Dreches del Dóbermann. Y por ello entiendo mal cómo pue una persona como Inaciu Iglesias con una traxectoria más qu'importante nel mundu les lletres asturianes dar la cara por él. Pero bono, allá ellos y el so auditoriu.



Yo nun puedo colo de FAC. Sólo me presta la guerra que tienen entamada cola Nueva España. Pero polo demás...

El Dobermann tien tolos sos referentes ideolóxicos dientro de la mayor puxarra que dio esti país llamáu Mistol. Amás ye la naturalidá colo que se reivindica aquello. A min -que toi como una cigoreya- paezme que'l tema de la llingua pa Cascos ye una cosa como'l tema del VIH pa Thabo Mbeki, un presidente de Suráfrica, al que-y paecía que, bono, el sida esistir esistía, pero cómo se tresmitía, igual nun yera como la ciencia del sieglu XXI establecía.

Sí, sé que'l sida mata, y la llingua como muncho empapiella (o inda sal a pacer, que tamién) pero pal casu, el razonamientu nun dexa ser similar.

Y por otra banda, ta lo de las referencias al asturianismu más vieyu. Ello ye pola querencia de muncho asturianista que-y entra murnia porque Asturies nun tien un PNV, y tien la convicción de que lo qu'Arana dicía pa 1893 sigui siendo perfectamente válido como dogma irrenunciable pa los Jeltzales. Pudiera ser, que nun lo sé, porque nun conozo esos ambientes, pero a min esi virax vintage repúname y ofienderíame si fora humanu.

Pero esti razonamientu traime a la mente al Salafismu, esa corriente fanática del Islam que  lleva a un interpretación del Corán lliteral baltando tolo que se fixo depués en sieglos, que básicamente inspiró a los Muyaidines y a los Talibanes; ello naz d'una mala llectura desordenada, d'una vocación salvapatries y d'una falta de perspectiva espacio-temporal y de total empatía.

En fin. A la xente que ta con FAC [Ye qu'hasta eso me sona mal] Dios los bendiga.

Nenhum comentário:

Postar um comentário