11 de jun. de 2014

¿República? ¿Cuála?

El Rei Xuan Carlos abandonóu. Pero abandonóu él, non la Institución. Pasóu la Corona al sou fíu, el futuru Felipe VI. Ello fai que s'abra un debate (outsider, por supuesto) sobre la monarquía. Reinu ou República.

Obviamente eiquí tase por una república. Pero non una cualquiera. La República tien que s'asentar nuna serie de pilares pa que sía aceptable. Porque repúblicas hai munchas...

La República tien que tener carácter social, llaico ya federal .


De mano el nome, república, tien un sen non de rei sí ou presidente, sinon cumo forma d'orientar la política. República vien de res pública, la cousa pública, l'organizar aquello que convien a todos, ya por todos. Poro, la república tien que ser un avance na democracia, ya por ello república tien que significar non a la corrupción, non a las oligarquías, non a los oligopolios... ya sí a la participación ciudadana.

Tien que tener carácter social. Nun val un país que tea un paru de cerca del 30% (ya que vei tovía xubir la cifra). El carácter social de la república quier dicir que se tien qu'atender a las necesidades de los ciudadanos, de las personas, ya non daquellas empresas que cotizan nel IBEX pero que llou tributan nos paraísos fiscales. Polo tanto al llau de la república tien que venir un programa políticu qu'apueste por un sector públicu, una sanidá pública, una educación pública ya una llei de dependencia que valga.

La República tien que ser llaica. Nun se trata d'un ataque a la(s distintas) relixon(es). Pero la Relixón por un llau ya la política pol outru. Una separtación total, que nun se subvencionen la educación relixosa concertada, ya que las Ilesias tengan un réxime de financiación que, en nengún casu provenga del Estáu. Que los actos relixosos sían de fe, ya non de llei.

Finalmente, la república tien que ser federal. Nesti casu solo puede ser asina. Los problemas nacionales d'Euskal Herria ou de Catalunya, pero tamién el reconocimientu de los distintos pueblos que forman parte del Estáu yía dalgo qu'inda nun quedóu zarráu. Ah, ya la república tien que formase por tódolos pueblos ibéricos, Castiella, Països Catalans, Euskal Herria, Andalucía, Aragón,  Asturias, Galicia, Isllas Canarias ya, por qué non, Portugal. Reconociendo los fechos nacionales d'estos territorios ya xuntandolos en xermandía.

Podríase dicir muncho más, pero estas son dalgunas ideas sobre la república que tien que llegar, la Tercera República.

Nenhum comentário:

Postar um comentário