Pero, callái, callái... porque velehí ta la sua epístola na Fueya Parroquial de la Sumana.
Pero ¡ai! Teo de vos alvertir, pa cuando entaméis lleella: No de que "Ahora que caigo..." nun yía porque nun arrebatu asturianista xubiera a un árbol, sinon que dende que se llee un pouco más, diz que "...caigo en la cuenta..." a mou de reflexón, que pa eso yia un bienpensante.
Fecha esta alvertencia, entama'l batulax de Gracia Noriega, metiendo a España na Segunda Guerra Mundial:
"Ahora que caigo en la cuenta, los «padres de la Transición», eran tan «políticamente incorrectos» (de acuerdo con las alarmas sociosanitarias de ahora) como los dirigentes que derrotaron a las potencias totalitarias en la II Guerra Mundial. Unos y otros eran grandes fumadores. Recordemos a Adolfo Suárez fumando infatigablemente cigarrillos, a F. González con algún purillo, más por coquetería (como los jerséis de cuello de cisne) que por fumador, o a Rafael Fernández con su gran pipa de excelente madera que parecía toscamente talladas a hachazos. Aunque durante la II Guerra Mundial, el que fumaba en pipa era Stalin y los cigarrillos los fumaba Roosevelt, siempre con boquilla."
Non, dime cuenta que yía un error de redacción: F. González yera (ou podía ser) tan viciosu cumo Adolfo Suárez (polo menos a lo qu'a fumar se refier).
Pero la ocurrencia mítica, yía la comparanción ente Antonio Masip con Roosevelt.... pero llueo pa arreglallo diz que non, más bien con Kennedy...
Y hasta ehí'l primer párrafu. Vayamos -si la Diosa Deva nos da fuerzas- pa col segundu párrafu.
Gracia Noriega establez un paralelismu ente "progres que llevaban la pipa hace años y ahora no fuman". Ah, la dualidad del Ser Humano... Yía la hestoria de siempres, Dr. Jekyll ya Mr Hyde. Cúmo una persona yía capaz de dar la vida pero tamién de quitalla. Ya cumo un progre entama a fumar ya llou apúntase a un tratamientu pa deixar de fumar. Lo de la reinsección yía una mariconada; un junkie yíalo hasta'l final de los sous días; eso, tea claro, si quier ser coherente consigo miesmu. Lo demás, yia cuentu.
Eso sí; Gracia Noriega coincide conmigo, al final del sou segundu párrafu, en que al Comunismu [Estatal ya Nacional] tovía-y queda un llargu camín qu'andar; ya que yía un valor n'alza nestos tiempos de crisis.
Nenhum comentário:
Postar um comentário