27 de out. de 2011

Grecia

Grecia foi un gran esprimentu económicu. Y tamién un bon pufu. Grecia amuesa que, les polítiques monetaristes, han dir de la mano de la economía real, non, como les doctrines neolliberales de Margaret Thatcher, en primer llugar, pero tamién de Reagan, y especialmente de Carlos Saúl (Menem), lleven a la llarga a la mierda.

Y claro, la solución paez clara: Daquién va pagar la entrada de Grecia nel Euro. Por supuesto que van ser los griegos. Son los que tienen les de perder, pero tamién Alemaña y Francia, que van pagar la delda griega a fondu perdíu, polo menos una parte.

¡Ai, l'euru... ! Tenía una mazana (non mecánica) podría. Foi Grecia, que se-y atragantó Mastrich, pero hebo que meter Mastrich a calzaor, sí o sí.

Y neses tamos agora.

Sarkozy diz que meter a Grecia nel euru foi un erru daquella.... Pa min l'erru foi Sarkozy en sí, pero bono, pue ser que sí, metieran a Grecia mal metida. Pero claro, Grecia, el país más xacobín d'Europa Occidental, de la "Europa Civilizada", había que lu salvar. Si non Grecia, ¿entós qué? Porque Grecia, cola so filosofía occidental d'aniciu llariegu, ye un pegoyu.

Pero asina dende fora, dende París o Berlín o Munich. ¿Pero yera Grecia como pensaben? Yo nun lo sé, nunca nun tevi aínda en Grecia. Eso sí, paez que preparada nun taba pal Euru.

Yá foi, dende la so independencia del Imperiu Otómanu una fixación. Solidaridá pa colos europeos griegos, frente al invasor musulmán asiáticu. Llueu, tres la Segunda Guerra Mundial (sofitu metanes a la Gran Grecia), pues home, nun podía cayer nel cuellu de la URSS. Ehí Churchill xugó les sos cartes con rixu, y Grecia voltió pa Occidente. ¿Colocanon asina un aliáu que zarrara'l Mar Negru estratéxicamente? Yo eso nun lo sé.

Eso sí, ehí la dinastía alemana -a la cuala pertenez la reinona españolista- foi echada pola fuercia.

Nun sé, dame la impresión que Grecia ta dalgo llonxe del restu d'Europa Occidental, y los Europeos Occidentales tenemos una idealización de Grecia, como heriede de la Magna Grecia, de la Grecia Clásica, de la Grecia de los preceptores de los romanos, de la Grecia de la Filosofía, la democrácia, la política, la ética, l'arte y el refinamientu antigu.

¿Pero de verdá estos griegos son heriedes directos d'esos griegos? ¿O siguienon sufriendo la decadencia dende aquella dómina hastasagora que llueu nun volvienon llevantar cabeza más? Pufff, menuda preguntina tamién per parte mía. Nun sé, yo nun conozo nada de la hestoria griega.

Eso sí, nun destaquen por tener grandes autores nel campu la economía, inclusive Aristóteles que tocó tolos palos, fuera de dalgunes definiciones (y la mesma palabra "economía" que non necesariamente foi d'Aristóteles) nun foi nada reseñable.

Pero tal paez que dende'l restu d'Europa hai una delda con Grecia que lleva un poco a tratar a esa nación cómo a una vieya posesión familiar, d'eses que yá foren d'un/a bisbuelu/a.

Nun sé, nun conozo tanto la realidá griega, y los griegos son como tola xente, habrálos más guapos y más feos, más llistos y menos llistos, más "bonos" y más "malos" (anque parieren o nun parieren) pero vaya, qué sé yo, ¿sabe daquién si se dan los ocalitos como prehiquí? Igual nin a los griegos-ys presten como al restu d'europeos.

Nun sé, dame que nun conocemos tanto a los griegos, y que hai creada una borbolla al rodiu de lo griego (presente y pasáu) y la cosa nun foi bien.

Yo pol francés nun me daba más, porque cada día toi más convencíu que Francia tienlo más fácil pa dir tomar por _ _ _ _ qu'España (sí, inclusive con Asturies). En Francia dirá daquién que sí que se dan los ocalitos, sí ho, pero tamién son xacobinos que da gustu, y últimamente asomanon al abismu del Avernu Económicu y eso ensin ser PIGS [ú teóricamente ta'l Reinu de la Pandereta Español] que desque sona peyorativu nun entra tampoco Italia, y yá llembro cuando falaben de PIIGS, pero agora la cosa púnxose seria: Igual nun taba tan mal España y nun sabíamos que sí Italia y Francia nun yeran lo que paecíen.

¡Coses qu'hai que ver!

Um comentário:

  1. Francia (con Italia de la manina) yá se punxo nerviosa con Libia, y hebo qu'invadir, y agora con Grecia... De la que paguen Grecia Francia va comer otru marrón con Portugal -que va ser el siguiente- y L'Estáu Español ehí pue sacar cierta ventaya -anque tea que tamién poner el güevu cola financiación y merca de delda portuguesa.

    ¡Ai lo que da la crisis! Si rifen Pertugal, EdP podía ser un bon mordiscu p'Asturies

    ResponderExcluir